Isiga tider...

Isiga tider…

Just nu är det isiga tider utomhus med kyla blandat med regn. Det påminner lite om samma tid 2015 då jag …Läs mer

Isjuvelerna

Isjuvelerna

Det var en gång för länge sen då jag vandrade längs Rädån och hittade dessa vackra juveler i den lilla  åns …Läs mer

Ett isigt fall...

Ett isigt fall…

I Rädån vid Rädbjörka fanns ett vackert litet fall då ”Kvarndammen” var någorlunda intakt. En bild från 22 nov 2015…

Rädsjöforsen

Rädsjöforsen

Knappt 1oo m uppströms Rädsjöfallet finns en liten vacker fors som man passerar när man går ner till det lilla vackra …Läs mer

Rädsjöstopet

Rädsjöstopet

Besökte ett vackert litet vattenfall ikväll. Har vetat om det i många många år och äntligen blev det ett besök. Inte …Läs mer

Nåt tokigt

Nåt tokigt

En bild från ett besök vid Rädån i Rädbjörka med Mora Fotoklubb igår kväll. Det blev en hel del experiment och …Läs mer