Leif Bength

My Blog - My Diary and Main Page on my site wildlifephotographer.se. Photos, stories and thoughts from a life's vagabond. I'm a photographer who likes to take photos around my cabin at Little Pike Lake in northern Dalecarlia's Wilderness, Sweden - summer, autumn, winter and spring. Sometimes I take a trip to a place somewhere for both nature and culture photography. A little bit better than yesterday and my next photo is always my dream picture. Progress is the goal. My sources of inspiration in general is of course all my friends in photography and all known culture and nature photographers, no one mentioned no one forgotten. Member of Biofoto Sweden.

Lapporten

Lapporten

Tyvärr så var det regn och blåst runt midnatt i natt så det blev ingen cykeltur i midnattssolens sken. Tack vare …Läs mer

Tornehamn Torneträsk

Tornehamn Torneträsk

Vaknade tidigt i morse vid polcirkeln, åt lite frukost och drog iväg mot Kiruna och vidare mot Abisko vid Torneträsk. Fick …Läs mer

Där tiden stannat...

Där tiden stannat…

På förmiddagen idag blev det en cykeltur runt om i Moskosel. Hittade bl a stationshuset vid Inlandsbanan. Klockan på stationen hade …Läs mer

Moskosel

Moskosel

I dag blev det en lång färd genom i huvudsak Lappland upp till Moskosel från Strömsund. Parkeringen vid Moskosel är fin …Läs mer

Bästa grejen

Bästa grejen

Idag på morgonen blev det en cykelrunda om ca 10 km. En turisttur runt Strömsund  med ett besök på ICA för …Läs mer

En vattudal

En vattudal

Dagen idag började med en lugn och fin färd från Våmhuskölen, via Lillhärdal och Sveg, till Ytterhogdal där jag kom på …Läs mer

Mot midnattssol

Mot midnattssol

Nu har färden mot midnattssonen börjat på allvar. Igår, efter natten i Näsberg, blev det ett besök hemma för att ta …Läs mer

Dagen idag

Dagen idag

Dagen idag är en förunderlig sak, så också i Näsberg. Här några bilder från en skön förmiddagspromenad på vallen där dagen …Läs mer